Pages

Powered by Blogger.

Friday, October 25, 2013

..:: RaSa CinTa ::...


Huisy…mesti terkejutkan baca tajuk post?

Hehehe…Assalamualaikum.

Rasa cinta saya yang mendalam ialah Pada dunia penulisan yang dah lama hilang lepas cita-cita terpaksa di pendam atas factor-faktor yang tak konkrik. dan bermula 2012, segalanya dah berubah. cita-cita dan hasrat ibu bapa dapat bersatu tanpa tercicir pun 1.

Saya mencintai Dunia penulisan.
Saya mencintai Dunia seni

Dunia seni seolah-olah dekat dengan saya dalam menyebarkan apa yang saya rasa dan apa yang yang perlu saya kongsi dengan orang lain.
Ada orang menyebarkan sesuatu dengan cara lakonan. Membuat 1 drama untuk tontonan umum.  Saya juga suka cara itu. Tapi lebih suka membuat skrip cerita seperti zaman belajar dulu.
Ada orang menyebarkan sesuatu dengan lukisan. Saya tak pandai melukis tapi saya suka melihat lukisan dan hasil seni itu.
Tapi…
Saya lebih suka menulis untuk orang baca. Kenapa? Sebab saya tak suka bercakap banyak untuk menerangkan sesuatu.
Macam manalah saya boleh jadi cikgu kan?
Tak suka bercakap tapi perlu juga bercakap bila mengajar ^_^



Sekarang…
Bukan sekadar cinta pada dunia penulisan,
Sejak abah hadiahkan telefon yang ada kamera pada zaman mula-mula masuk kolej dulu, saya suka snap..snap…dan snap gambar pemandangan dan benda. Gambar kandic orang. Gambar over ayu or over gedik bukan citarasa saya.
Suka sangat tengok hasil. Insyaallah balik semenanjung bulan 11 nanti, kamera canon harus dimiliki. Kerana pemandangan di pantai Sarawak ini amat indah. Saya nak kongsi dengan kalian semua. 

C.I.N.T.A

^__^

0 comments:

Post a Comment