Pages

Powered by Blogger.

Monday, May 19, 2014

...:: Tudung Double Georgette::..




             Tentu ramai sahabat-sahabat yang kurang biasa dengar nama kain ini. Kebiasaannya kain Koshibo, koshibo crep, chiffon, Lycra , jersi  dan palace kan?

             Untuk tahun 2014, Nur Ilahi Collection mencari inisiatif  kain baru untuk keselesaan pengguna.

           Saya sendiri suka mencuba beberapa jenis kain tudung. Sepanjang menjadi  pengguna tudung labuh dari zaman sekolah hinggalah zaman kerja, antara yang paling best guna ialah kain koshibo. Jenis tudung pulak, tudung labuh. Hatta bersukan, saya akan pakai tudung labuh yang tak berapa labuh untuk keselesaan.  Bila pakai tudung akel, terpaksa tambah aksesori  butang.


(warna: kelabu)

         Kembali kepada tudung Double georgette, saya suka pemakaian yang ringkas dan selesa. Pernah cuba lycra dan tengok orang pakai, Nampak tak selesa pada bahagian bahu dan terbentuk pada bahagian dada. 

       Alhamdulillah..saya ‘menziarahi ‘ beberapa kedai kain untuk mencari kain yang selesa dan simple. Harga kain memuaskan dan Alhamdulillah..menakjubkan, amat selesa memakai tudung  Syria dan tudung awning lembut dari kain Double Georgette. Rasa sejuk dan yang paling penting selesa pada bahagian bahu.

( warna : merah,contoh dari Google)
 (warna hitam, saya dh cuba)



Untuk tempahan boleh lawati page/FB Nur ilahi collection.

4 comments:

  1. Doakan hijrah akak untuk bertudung labuh kekal akhir hayat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga kak Huraizah zakaria dapat istiqomah. pakai bukan kerana org..tapi kerana Allah dh gariskan tahap aurat muslimah ^_^

      Delete