Pages

Powered by Blogger.

Wednesday, October 29, 2014

..::AKU BENCI KERJA DENGAN DIA::..






Dear dairy,

Seminggu yang memenatkan. Bekerja dengan makhluk Allah yang paling mencabar di abad ini.
Masyaallah...kurang pahala, bila bercakap sorang2 kurang sikit nak marah. Pahala pun tak kurang.

Kenapa aku nak marah?
1-      Bagi kerja pandai buat kerja mengelak.
2-      Kurang komunikasi dengan ahli yang lain, mangsanya? Aku yang perlu berurusan dengan pihak atasan.
3-      Buat kerja tak bincang dengan orang lain.


Dear dairy,

Kalau nak senaraikan memang banyak aku nak marah. Tanpa sedar memang nangis juga bila tak tahan. Bebanan kerja kalau tangan kedua2 belah bekerja sama memang tak ada masalah. 1 kemuncak bila aku dah letih, Tanya kerja bahagianya..jawapan yang aku terima menyakitkan !! alasan yang aku dapat “ saya nak bawa keluarga ke miri”  tinggal aku terlompong depan pintu.

Ya Rabb…nasib aku masih ada seciput sabar.kalau tak memang kertas tu aku baling kat muka dia. Ingat aku tak ada kerja lain hanya jadi kuli dia???

Pertama kali jumpa kaun lelaki yang kurang aa rasa tanggungjawab, kurang bertimbang rasa. Dalam seminggu demam, mc di bekukan. Keseluruhan kerja aku di suruh, dari hal pejabat hingga ke padang.
Cukuplah kali ini, tiada untuk masa akan datang…

0 comments:

Post a Comment