Pages

Powered by Blogger.

Monday, May 6, 2013

..HarGa DiRi MusLiMah....


 Bismillahirahmanirrahim....

POHON SEMALU

saya suka pohon semalu, lambang peribadi seorang muslimah yang betul2 menjaga diri.
saya sedar, saya tidak seperti pohon semalu
adakalanya seperti lalang, adakalanya seperti pokok bunga ros dan adakalanya seperti daun kering
saya tak sempurna tetapi saya cuba mencari sesuatu yang boleh jadikan saya KLON untuk sempurna.

di zaman yang serba canggih, risau adik-adik menjadi seperti Debu, berterbangan bila di tiup angin, pegun andai angin tiada.

kita harus hidup secara bermaruah
cari sesuatu yang ada matlamat
cari sesuatu yang ada wawasan
cari sesuatu yang boleh memberi manfaat
dan cari sesuatu yang boleh menjadi dahan berpaut

Saya hanya punya seorang adik perempuan
dan mana-mana adik yang mengenali saya, saya sudah anggap kalian seperti adik saya
setiap teguran saya pada kalian, seperti saya menegur adik saya sendiri





pohon semalu
punya duri pelindung dirinya

0 comments:

Post a Comment