Pages

Powered by Blogger.

Monday, February 18, 2013

..:: HaDiah Ujian DaRi Allah::...





Tatkala Allah hadiahkan ujian kehidupan

jangan mengharapkan Dugaan  itu berlalu cepat
tapi mohon Doa semoga Allah susuli dengan Hadiah jalan keluar dari masalah.

bila berdepan dengan hadiah Dugaan, seringkali air mata akan jatuh di sejadah cinta.
tak ada tempat yang terbaik untuk mengadu melainkan di situ.

Bila adik-adik bertanyakan macam mana saya kelihatan tanpa masalah sepanjang pengajian ijazah dahulu, saya hairan. saya rasa sepanjang pengajian ijazah dahulu dan sambung pengajian diploma pendidikan..saya sering di kejar masalah.

"masalah ujian  kehidupan bagaikan debu jalanan" akan sentiasa ada. cuma yang bezanya...cara penyelesaian kita.

saya memang bertuah. punya keluarga yang memahami, teman2 yang seringkali jadi tongkat bila tak larat nak bangun menyusuri jalan kehidupan.

kita dapat musibah? sebenarnya saya pernah mendampingi seorang sahabat yang di sihir dari zaman sekolah sehinggalah belajar di pusat perubatan mesir. ada penyakit dan sentiasa sakit. tapi setiap hari dia selalu senyum walaupun dia akan sakit bila kita sentuh kulit dia. alhamdulillah..dia allah bekalkan kesabaran yang tinggi.

1)yang paling penting ambil Aura positif dari orang sekeliling kita. Bila punya teman2, rakan serumah yang sentiasa positif, aura negatif akan Nyah dengan sendirinya.

Hasilnya...masalah akan berlalu bagaikan tak pernah datang

2) jangan duduk sendirian. kerana syaitan mudah sangat dekat dengan orang serabut2 ni. kesanya...saya pernah sesat nak balik, terlajak tempat atau kadang2 pergi ke tempat yang saya tak pasti.

 sembang-sembang dengan ahli bait tadi, Allah ni memang kurniakan dugaan kepada kita, sesuai dengan tahap kita.
cuba imbas kembali..masalah apa yang kita tengah hadapi..allah memang tak bebankan kita pun. memang tak..

jadi bersabarlah
adik-adik
sahabat-sahabat

zikir- sedikit sebanyak menjadi ubat kepada manusia yang tengah susah hati ^_^


0 comments:

Post a Comment