Pages

Powered by Blogger.

Wednesday, February 6, 2013

..:: Bila AkU BeRceriTa Lagi::...

Bismillahirrahmanirrahim...

Bila mana aku bercerita lagi,
sampai encik bos mungkin boring sebab selalu bukak hikayat
sampai nenek mungkin dah boring nak baca mesej ^_^

hari ni nak bercerita lagi.
tentang hak orang sekeliling kita
siapa?
kawan2, jiran2, jiran kereta (di jalan raya)
hak penjual dan pembeli (bila urusan jual beli)
hak ibu bapa
dan yang paling penting hak allah.

dah tunaikan atau belum?

hak orang luah perasaan pun ada tau.

pernah dulu kisah tak ada jodoh dengan orang yang di perkenalkan( saya dan en ...)
kisah saya menolak @ di cop saya memilih sangat
sampai kepada saya dari orang yang ke-3.
apa kes??

bila orang cerita dan kita bagi pinjam telinga
tolonglah amanah walapun benda tu tak aib
tapi berita yang sampai sudah di tokok tambah

hak kepada allah
  solat cukup tak?
puasa dah ganti?
ada buat yang allah suruh?
ada tinggal yang allah larang?

itu lah hak allah keatas kita
dan banyak lagi.

hak ibu bapa
kita sedia maklum
ibu bapa adalah kunci ke syurga selain suami

ramai yang kelihatan membelakangi ibu bapa
macam mana?
keluar rumah ada bagitau tak?
buat apa2 mak ayah tahu tak?
kasih sayang pada pakwe/ makwe melebihi mak ayah tak?

sayang anak di timang
sayang mak ayah di hormati

tapi sekarang

sayang mak ayah di terajang2
sayang kekasih di belai2

adil ke?

- jumpa lagi esok di lain kisah hikayat saya ^_^

0 comments:

Post a Comment