Pages

Powered by Blogger.

Thursday, January 19, 2012

..::saya malu nak minta dengan allah lagi::...



Bismillahi rahmani rrahim….maha suci allah yang berkuasa keatas kita.

Tak tau kenapa malam ni emosi sangat. Saat tangan di angkat memohon doa usai solat maghrib..titis-titis jernih cepat je bertakung.

Malu nak meminta lagi dengan allah.

Saya minta allah beri hati saya cerah menuntut ilmu..
Alhamdulillah..saya dapat menyelesaikan ijazah sarjana muda dalam bahasa arab

Saya minta allah berikan kembali kesihatan kepada kakak saya
Alhamdulillah..sekarang kakak dah sihat sepenuhnya.

Saya minta allah jadikan saya perempuan yang tabah,
Alhamdulillah..kesabaran saya masih ada walaupun pelbagai2 masalah datang.

Saya minta allah murahkan rezeki mama dengan abah,
Alhamdulillah..kehidupan kami lebih baik dari 10 tahun yang lalu

Saya minta allah benarkan lagi saya hidup..
Alhamdulillah…sudah 7 tahun sudah berlalu.

Saya minta allah permudahkan urusan saya
Alhamdulillah…kawan2 kata segalanya mudah apa yang saya buat.

Saya minta allah luluskan temuduga j-Qaf saya
Alhamdulillah..saya bakal masuk maktab perguruan untuk mengikuti kursus pendidikan dan bakal bergelar seorang guru. Itu cita-cita mama…

Dan saya nak minta lagi tika solat maghrib tadi..
Tapi saya malu..malu nak minta dengan allah lagi walaupun saya tahu, allah maha pemurah, penyayang.
allah tak pernah hampakan apa yang saya minta.

saya dah malu..
malu untuk meminta lagi.

banyak nikmat yang allah berikan kepada saya.rasa macam tak layak untuk terus meminta.

ya allah..terima kasih atas kurniaanMU.

0 comments:

Post a Comment