Pages

Powered by Blogger.

Friday, November 25, 2011

..:: MeNtaRi sElePas HujAn::...




Bissmillah hirahmanirrahimm....allahmdulillah...allah masih lagi memberi pinjam nyawa untuk terus hidup secara percuma.salam sayang semua..^_^

mentari selepas hujan??
tajuk entri kali ini..terfikir waktu tengah semak kerts exam final pelajar.kenapa? sebab baru terima beberapa mesej dari kawan-kawan sekolah men ugama arab tarbiah mardhiah panchor, kawan-kawan dari kolej universiti islam antarabangsa selangor dan kawan2 dari sek rendh yang hantar undangan kahwin melalui msj ( zaman dh canggih).jodoh mereka dah sampai. ada yang ber'taaruf dari zaman sek' dan ada juga yg ber'taaruf di zaman pengajian tinggi.alhamdulillah...bersatu akhirnya

selepas sekian lama menyimpan cinta untuk suami..akhirnya sahabat2 ana menemui pelengkap cinta untuk ke syurga.ana doakan yang terbaik buat ukhti nor hayati dan suami, ukhti syikin dan suami, ukhti aini dan suami, ukhti nik fasihah dan bakal suami- maaf sangat2 tak dapat hadir meraikan hari istimewa kalian.

terbaca post kt blog kawan yang kahwen muda ( jodoh dia awal) macam-macam boleh dia kongsi dengan suami sebab masing2 tengah belajar.sahabat ana juga sekarang dah ada tukang dengar dia bercerita( spesisi ana juga banyak mulut) hehehe..kalau ana lah..buku lain..suami lain.mungkin terpulang pada seseorang kot.sebab tu allah pandai mengatur. kalau tak..2 tahun yg lalu ana kahwin dah dan mungkin hari2 kumpul dosa.kenapa? sebab hari2 suami makan nasi cap polistrin atau mee segera je.( syukran sangat2 ya allah).

ana menangguh 'permintaan' itu sebab dah tau sangat. diri ini bukan yang terbaik. diri ini bukan seperti wanita2 yg luar biasa.bisa buat 2 kerja dalam 1 masa. namun permintaan itu bagaikan lenyap dibawah angin. tak apalah..allah dah takdirkan yang lagi terbaik.'kak..maaf tak dapat nak tunai janji yang lalu'..insyaallah saya akan tunai bila allah dah tetapkan nanti.

orang kata..jika kita hilang apa yang kita sayang. itu bermakna allah nak gantikan yang lebih baik. jadi ana tak sedih pun walaupun kehilangan..sebab ana pegang pada janji allah..ana semat cinta allah..ana subur sunnah rasulluah..

untuk sahabat-sahabat yang bakal mendirikan masjid bulan 12 nanti..semoga berbahagia. doakan ana juga bahagia di dunia dan akhirat. rasanya cukup cinta allah buat ana setakat ini. pesan ummi firda..simpanlah cinta hayalan itu untuk jadi kekal pada suatu masa nanti..agar ia tidak menjadi tawar di sapa angin.

selamat bercinta di syurga wahai sahabat-sahabatku ^_^...

0 comments:

Post a Comment