Pages

Powered by Blogger.

Sunday, October 7, 2012

..::TiTiaN KasiH Ke SyuRgA::..




bismillahirahmanirrahim....

di saat allah memilihmu untukku.

wah...romantikkan ayatnya? saya copy teh dari seorang sahabat.tapi saya bukan nak cter pasal dia. saya nak cter pasal seorang sahabat masa sek dulu yang bakal bergelar isteri sebulan dari sekarang 3 minngu lagi.

 

sikap sahabat saya di dunia maya ni sangat2 saya suka. tak suka heboh-heboh. tup2 tau dah nak nikah. tabik spring lah....^_^

 

bukan apa...setiap hari sejak lepas raya puasa, ada sahaja bicara cinta untuk "bakal iman" sedangkan "si bakal" tu belum tentu jadi hak kita. rindu kat si dia dan apa2 sahaja luahan hati...semua nak post kat FB.

 

si pelajar pulak tak kiralah pelajar sekolah ke, mahasiswi ke...rajin je post bab cinta-cintun, nikah kawen padahal bab solat pun tak lepas (ops....)

pernah dapat mesej dari seorang pelajar tingkatan 5. soalannya bab nikah kawin. masa dapat soalan ingatkan dia pelajar tahun akhir universiti ke, atau seseorang yang dah layak nikah ke...rupa2nya baru spm. dengan keras saya cakap BELAJAR DULU,NIKAH KEMUDIA...

bukan anti kawin muda tapi tengok remaja sekarang...bab nikah muda di agung2 kan..dan bab berbakti kepada mak ayah di letak tepi....belajar dulu dik...

minta maaf kalau ada yang dapat balasan keras dari soalan yang di ajukan. bukan marah tapi...nasihat. maaf juga sebab pertanyaan yang di tanya..pada orang yang kurang tepat. bab cinta cintun tak ada dalam kamus/ kepala otak saya.kalau bab nak nikah terus adalah ^_^

 

 ada yang bertunang pun heboh2 macam dah nikah. diam2 sudahlah sahabat. sebab ada terjadi kisah seorang muslimah yang tak jadi berkahwin gara-gara kena sihir. sebab ada orang dengki tengok mereka mengikat tali pertunangan.

 

 kat FB ni kita perlu sentiasa berhati-hati.sebab macam2 boleh terjadi. yang dah nikah...ada yang letak gambar sampai beratus-ratus keping. dari posisi berdiri, duduk , baring dan macam2. tak larat nak tengok.bila tanya kenapa letak banyak2 macam iklan baju dan body je, jawapanya " nak kasi kawan2 tengok" erk...simpan lah kakak gambar2 tu.kalau nak kawan-kawan tengok  emailkan je. selamat !


masalahnya habis semua yang perlu jadi rahsia suami isteri, dapat orang tengok Free. tak ada bayaran. kesian...make up habis beribu2 tapi kejap je hasil kerja di tayang.


bukan kita sorang jadi tunang orang

bukan kita sorang jadi isteri orang.


penaja dah bagi warning...hehehe..ok, harap2 saya akan ingat apa yang saya  benci tak suka orang buat.


TOLONG INGATKAN SAYA YA LEPAS NI......




.








0 comments:

Post a Comment