Pages

Powered by Blogger.

Saturday, May 15, 2010

DERITAMU....









senyumanmu begitu manis..
terukir indah di wajah tanpa kerutan duka
nampak begitu tabah
walaupun di tiup dugaan allah..

aku berpaling..
menyembunyikan sendu dan titisan jernih
yang kian rancak berderai..
aku tak sanggup ya allah..
tak sanggup melihatnya terus begitu..

di sebalik senyuman
aku menitip semangat buatnya..
agar terus hidup selamanya..
biarpun pilu..sedih yang memukul-mukul dadaku
aku perlu terus tersenyum
agar insan ini bisa bahagia..

Duhai dugaan yang allah cipta buatnya
aku reda dengan separuh hatiku
berharap agar kau cepat pulang darinya
agar dia bisa melihat lagi cahaya tuhan
walhal ku tahu,
hadirmu bisa menguatkan keimanan
bisa juga menambah amalanya..

duhai hati..
lapangkan perasaanmu
dia bisa terus hidup atas dugaan
dia bisa tersenyumdi uji derita
kerana dia...
hamba yang reda dengan dugaan dari pencipta



for my sister nurul liyana..semoga tabah menghadapi dugaan dariNYA..

0 comments:

Post a Comment