Pages

Powered by Blogger.

Tuesday, January 15, 2013

..:: KhiaNat @ MenGkHiaNaTi::...



Assalamualaikum...

pernah tak sahabat2 di khianati oleh orang yang kita sayang?

pernah kan?

mesti rasa macam maruah kita di pijak2, di lempar2 sejauh yang mungkin.
pada masa yang sama, menabur kembali benih kata-kata manis untuk menyedapkan hati kita.

bukan cerita putus tunang,
tapi cerita tentang seorang sahabat.

kawan2 menggelarkan saya lurus bendul, tak pandai nak bangkang apa yang orang suruh.

saya akan tolong orang sedaya yang mampu.
tanpa harap balasan pun. hatta imbuhan. cukup lah ingat yang kita pernah bersahabat.

kisah 1:
punya 2 orang sahabat yang meminta tolong untuk tahu dan menolong proses mereka untuk masuk ke kolej  tempat pengajian saya.
saya habiskan tenaga, korbankan masa luang untuk bagi keselesaan mereka.
belum habis sem 1 mereka masuk, bayang saya sudah mereka sisihkan. kehadiran saya dah tak ada erti. nak ajak/ kongsi macam zaman sekolah dah tak boleh. lama2...bila jumpa tepi jalan, saya dah macam musuh mereka. saya xsuka ungkit apa yang pernah saya korbankan. tak terkira sebab saya bukan jenis orang yang berkira. saya sayang mereka, tapi bila bayang saya sendiri di buat musuh...rasanya memang patut saya sisihkan diri. Padam muka sendiri....ilham dah cakap, "say stop if u dont like" tapi saya tak ikut...

kisah 2:

dulu pernah kenal sahabat di alam maya. setiap malam ganggu masa study saya. minta pandangan tentang jodoh dia yang kejar dia. jenuh mulut bagi tips 2( padahal tuan badan pun tak ada pengalaman) tapi layan juga sampai tengah malam. angah pun marah sebab korbankan masa tidur semata2 nak layan si sahabat ni.
tup..tup...bertunang juga dengan mamat yang jadi isu setiap malam dia ganggu saya. bukan marah sebab dia terima lelaki tu.. tapi marah sebab 1- tak bagitahu, 2- sebab rasa buang masa/ air liur je duk bagi syarahan...padahal dia memang ada jawapan tentang mamat tu.

dah kawen...tak juga bagitahu malah memalukan saya dengan letak nama saya besar2 sebagai penghalang "mee cap cintan" dia tu. nak kawen ke, nak cerai ke...tak ada kaitan dengan hidup saya. malah saya nak doaaaaa....supaya bahagia tanpa ganggu hidup saya. JANGAN GANGGU HIDUP SAYA.... 

khianat @ mengkhianati...
cuba lah faham perasaan seseorang sebelum nak buat perkara tu

0 comments:

Post a Comment