Pages

Powered by Blogger.

Wednesday, January 30, 2013

..: Adam Harith::...


Adam harith..bukan adam mukhriz ya ^_^

Dia anak murid boy saya yang paling comel dan aktif
Petak bercakap. Pipi dia macam kuih pau (makanan lah pulak)
saya akan panggil dia En Adama bila dia bising ^_^

Hari ni mengajar jawi.
Bila adam tulis salah, bukan salah sangat Cuma dia tulis terlebih panjang huruf tu.
Bila tegur..adam cepat-cepat padam balik dan buat pembetulan.
Anak kecil ini..
Begitu besar pengertianya.
Dia membuatkan saya terfikir.

Anak kecil ini
Cepat-cepat perbetulkan apa yang salah setelah di beri teguran
Tapi kita yang sudah dewasa ini?
Ada yang berfikir
“Ah…dia tak layak nak tegur”
“ nak tegur orang, dia pun buat salah juga”
“apa siapa nak tegur saya?”
Beginilah fenomena orang dewasa apabila di beri teguran.

Kucing jadi guru
saya pernah marah2 adik sebab sepahkan bilik saya. Merasalah juga dia kena cubit.
Lepas tengok didi jilat2 anak dia, main2…terguling-guling dengan anak-anaknya..
Buat saya terfikir. Didi ada perasaan saying pada anak walaupun anak didi gigit telingya.
Tapi saya?
Tak boleh nak bersabar dengan adik sendiri
subahanaallah

0 comments:

Post a Comment