Pages

Powered by Blogger.

Thursday, June 3, 2010

aku memerlukan redaMU ya ALLAH...

segala puji bagi allah yang menciptakan aku dgn sempurna.membekalkan aku akal yang waras,sihat tubuh badan .membenarkan aku berjalan di bumi yang begitu indah bagi org2 yg mengejar dunia tapi amat perit rasanya...untuk aku terus bernafas...berjalan lagi...

aku memerlukan reda dan pertolonganMU YA ALLAH.
amat payah rasa untuk bangkit kali ni.
setelah sekian lama
berjalan dengan lurus pada jalan yang sememangnya lurus..
aku jatuh teruk kali ni rasanya..

lutut yang luka amat perit rasanya..
walaupun ramai yang pernah jatuh
tapi mereka sudah biasa jatuh
berbeza denganku yang biasa berjalan dengan senang hati

tapi aku diuji olehMU YA ALLAH..
lubang y sekian lama aku elak
kini aku sendiri yang memasukinya..

jika sebelum ini....
punya teman yg berpesan,
“jaga langkahmu,aturlah langkah dgn cermat”
namun..
aku tidak hiraukanya

bantu aku YA ALLAH...
aku mahu terus berjalan di jalan lurusMU
mahu lancar ke syurgaMU
aku MEMOHON YA ALLAH...


alhamdulillah...
aku sempat menyedari luka ini
luka yang buat jiwaku lemah pada kalam allah
luka yang juga bisa buat hatiku lalai

YA ALLAH, YA RABBI,
pemilik anggota tubuhku
pemilik alam semesta ini
hadirkanlah aku,
pada perjuangan aku yang dulu....

amat terseksa ya ALLAH
terus berada pada kelukaan ini..
AKU memohon padaMU ALLAH...

0 comments:

Post a Comment